Join The Community




Search

Tuesday, March 22, 2011

LFC Mahu Baines Sbg Bek Kiri Utama Liverpool?

www.tips-fb.com

LFC Mahu Baines Sbg Bek Kiri Utama Liverpool?


LFC telah bergelut untuk menyelesaikan posisi bek kiri sejak sekian lama dan pencarian bek kiri berkualiti adalah top priority Liverpool pada musim perpindahan akan datang.

Nampaknya King Kenny dan Damien Comolli telah bersepakat calon terbaik utk mengisi posisi bek kiri selain Jose Enrique adalah Leighton Baines dari Everton FC.

Pemain antarabangsa England yg berumur 26-tahun telah menunjukkan prestasi yg memberangsangkan sejak 2 musim lalu bersama kelab Everton. Kebolehan Baines yg mampu memberikan sokongan di sebelah kiri ketika menyerang, serta dapat bertahan dengan baik ketika diserang telah menarik perhatian Comolli. Selain itu, Baines juga mempunyai hantaran silang yg tepat dan mampu melakukan set-piece yg berbahaya.

Dalglish dan Comolli percaya Baines dpt membantu menguatkan Liverpool ketika menyerang dan memberi assist yg terbaik melalui hantaran silangnya terutama kepada Andy Carroll yang mempunyai badan yg tinggi.

Everton dijangka tidak mahu menjual salah satu daripada pemain terbaiknya musim ini kepada local rival Liverpool. Tetapi situasi kewangan kelab yg tidak stabil mungkin memaksa Everton FC menerima tawaran daripada Lfc. Nilai Baines dianggarkan sekitar £10 - £12M.


-Xyah cari jauh-jauh. Amik jiran sebelah punya left-back sudah cukup. Lagipun Baines memang peminat Liverpool dan memang bagus pn main..

4 comments:

harap2 la everton jual kt kita baines...

harap Eve jual. kalao dia nak amik player kita, Jova ke, Cole ke, Poulsen ke, Ngog ke, bagi je la.... free pun xpe.
jiran...ape de hal?

mmg terbaik player ni..aku suka...xpyah dok wat penat badan nk p bli jauh2..baines ni ckup perfect..bawak blek insua jd back-up baines..cantek

tu la.
Baines ckp perfect utk bg crossing lawa kt Carroll..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...