Join The Community




Search

Thursday, February 24, 2011

Rating Pemain : Liverpool 1-0 Sparta Prague

www.tips-fb.com

Rating Pemain : Liverpool 1-0 Sparta Prague




Pepe Reina(GK) 7.0 - Ditugaskan sbg Kapten utk perlawanan ini. Solid utk sebahagian besar perlawanan tetapi ada satu ketika di mana Pepe gagal membaca sepakan sudut pihak lawan.Nasib baik bola tersasar tinggi ke atas.

Martin Kelly(RB) 7.0 - Antara salah seorang pemain yg paling menyerlah utk perlawanan ini. Banyak serangan Liverpool datang dari sayap kanan dan kebanyakan hantaran silang dilakukan oleh Kelly. Hantaran silang cantiknya hampir membolehkan Meireles menjaringkan gol. Tercedera pada separuh masa dan digantikan oleh Carra.

Sotirios Kyrgiakos(CB) 6.5 - Bertugas utk menahan serangan dari udara terutamanya dari sepakan sudut dan ternyata berjaya. Hampir mendapatkan gol utk Liverpool tetapi tandukan padunya ditepis oleh penjaga gol Sparta, Blazek.

Daniel Agger(CB) 6.5 - Agger kembali dalam skuad dan ternyata berjaya membaca rentak permainan pihak lawan dengan baik. Solid bertahan dan dapat mengatasi asakan & tekanan daripada Kweuke dengan baik.

Danny Wilson(LB) 6.0 - Pemain muda Scotland selesa & solid bermain sbg left-back utk malam ini walaupun posisi asalnya adalah center-back. Agak baik menahan asakan & serangan dari Sionko. Jarang naik ke atas utk membantu Joe Cole.

Lucas Leiva(MF) 6.5 - Hantaran pendek yang kemas. Bertenaga dan melakukan tackle dgn baik utk mendapatkan kembali bola.

Christian Poulsen(MF) 5.0 - Bergandingan dgn Lucas di bahagian tengah. Tidak konsisten dan kebanyakan masa dilihat gagal mengawal dan menangkis pergerakan bola pihak lawan. Cuai dan banyak juga melakukan "sloppy pass".

Dirk Kuyt(MF) 7.5 - Nampak bertenaga sepanjang perlawanan. Terlepas beberapa peluang cantik di masa pertama. Hantarannya kpd Ngog hampir memberi Liverpool gol tetapi gagal disempurnakan Ngog. Tandukan Kuyt pd minit 85 memberi kemenangan berharga utk Liverpool.

Raul Meireles(MF) 6.5 - Nampak bertenaga dan begitu menyerlah. Melakukan beberapa larian cantik dan hantaran yg kreatif. Terlepas peluang utk menjaringkan gol apabila sepakan half-volley tersasar.


Joe Cole(MF) 6.0 - Bermula dengan baik.Melakukan larian cantik dan membuat beberapa percubaan ke arah pintu gol. Keupayaan masih belum ditahap 100% cergas, hilang rentak dlm perlawanan.

David Ngog(ST) 5.5 - Terlepas peluang cantik hasil dari hantaran Kuyt. Sepatutnya dapat melorong bola ke tepi sudut gawang tetapi sebaliknya menyepak tepat ke arah penjaga gol. Kurang keyakinan di depan gol walaupun dilihat mempunyai larian yg cantik dan hantaran kemas.

Pemain Gantian:
Jamie Carragher(CB) - Pembantu kapten Liverpool bermain sebagai right-back menggantikan Martin Kelly yg tercedera. Memberikan persembahan yg mantap seperti biasa. Ini adalah penampilan beliau ke 137 dlm perlawanan Eropah - British record.

Martin Skrtel(CB) - Menggantikan Agger yg tercedera lima minit sblm perlawanan tamat. Melakukan tugas bertahan dengan  baik.

Jay Spearing(MF) - Masuk menggantikan Poulsen. Suka bermain simple passing dan juga melakukan hantaran tepat utk membantu menggerakkan bahagian tengah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...