Join The Community




Search

Friday, August 31, 2012

Europa League: Liverpool 1-1 Hearts - Lawan Team Cikai Pun Menggelupor Nak Menang

www.tips-fb.com

Europa League: Liverpool 1-1 Hearts - Lawan Team Cikai Pun Menggelupor Nak Menang



1st Half :-
Haish... Ape nak jadi dgn team kesayangan aku nih. Bila bace pre-match article, aku dah excited dah nak tengok match nie (walaupun esok keje) sebab B.Rodgers kata nak masukkan line up yg power. Kiranya banyak player utama Liverpool akan main utk match nie. So aku budget bleh la score dalam 3-4 bijik gol, bagi tunjuk sket kat new signings (Sahin, Assaidi, Samed Yesil) yg Liverpool nie memang power.

Sanggup aku tunggu nk tgk punya pasal.Pastu bila game dh start, tengok line up memang mantap jugak lah. Downing, Rodgers bagi main left-back, kat tengah sama mcm lawan Man City, kat atas B.Rodgers bagi peluang kt Adam Morgan. Mana la tau kot2 boleh impress sama macam adik Raheem Sterling.

Game nie aku tengok memang Liverpool punya possession memang dah banyak. Idea Rodgers utk main ball possession tue dh menjadi. Tapi yg aku sedikit terkilan tue, banyak giler back pass. Kreativiti pemain dh jadi terhad. Aku lebih suka tengok player dapat bola, turn around pastu bawak bola forward.Nampak sket attack minded. So, nie ker cara permainan yg akan kita apply utk satu musim? Harap2 aku silap la, mungkin banyak back pass sebab player masih xbiasa yg taktik yg Rodgers nak implement.

Permainan Liverpool masih lagi kelam kabut. Walaupun banyak jugak taktik yg menjadi. Cara permainan player2 Hearts nie, yg suka buat higher pressing game membuatkan Liverpool agak kelam kabut utk distribute bola.

Carra sedikit sloppy kat pertahanan. Adam Morgan too eager to impress.

So, 0-0 adalah keputusan yg tepat utk 1st half.


2nd Half:-
Dah x nak komen banyak.
Aku x paham la dgn Pepe Reina nie. Dah banyak kali kot dia buat stupid mistake.Dia punya performance dah x konsisten. Nak kena mandi bunga kot. Kang dah lepas gol sebijik.

Nasib baik la abam Suarez nie tolong cover line, bubuh la sebijik. Walaupun seri tapi menang. (You know what i mean).


Secara keseluruhan aku tengok;
Pertahanan - Dah OK dah. Skrtel, Carra dah OK. Downing nampak mantap gak, cepat jek dia turun bawak time kejar bola.Kalu dia improve die nyer pressing aku rasa dia boleh main kat mana2 jek sebelah kiri tue. Kelly OK, tapi dribble dia memang x power. Ada 1 kali die nak dribble past player, tup tup sampai bola terkeluar padang. Banyak lagi kene blajar ngn Glen Johnson.

Tengah - Gerrard, Allen, Jonjo dah OK. Ball distribution dah bagus.Gerrard memang main attacking mid & nampak bersemangat. Joe Allen nampak macam dh lama main kt LFC. Cepat serasi.

Atas - Suarez, Hendo, Adam Morgan. Aku rate Suarez sorang je. Adam Morgan boleh kate macam experiment la. Nak tengok sejauh mana kemampuan dia bila letak dlm 1st team. Cuak ker x cuak. Hendo aku tgk masih tercari-cari rentak lg. Masa 1st half aku tengok Lfc main mcm xder striker. Semua asyik suka pass bola je. Xde sorang nak shoot dari jauh. Tup tup kene abam Gerrard jgk yg suka shoot dari jauh.



-pokdin-

1 comments:

rasa nya cara main dah ok, tiki taka memang untuk mereka yang penyabar jer, mcm barcelona pon main mcm ni gak, cuma tiap kali serang messi boleh score, cuma suarez mcm biasa ahh tak suka score banyak banyak

Reina pada aku dah dekat sgt ngan tarikh expired kalau team kaya mcm man city, chelsea memang dah kene lelong dah, jadi kerja keras kat defander bukan setakat nak defand dari penyerang lawan termasuk lah nak defand reina supaya tak perlu tangkap bola hehehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...